KÖZÉPPONTBAN AZ EMBER |
Teljesítményértékelési rendszerek
A szervezeti teljesítmények céltudatos fejlesztése, a dolgozók teljesítmény-képességének folyamatos emelése a jelenlegi piaci és szervezeti körülmények között kulcskérdéssé vált a cégek számára. A teljesítmények menedzseléséhez szükséges a teljesítmények mérése, de ez önmagában nem elég. Kevés, ha csak annyit jelzünk vissza dolgozóinknak, hogy mit tettek – bár néha ez is javulásokat okoz – szükséges az is, hogy ez a visszajelzés rendszeres legyen, és egységes vezetési rendszerbe és kultúrába illeszkedjék. A teljesítményértékelés ekkor válik csak teljesítmény menedzsmentté. |
||
![]() |
A teljesítményértékelés a vállalatok vezetésében
alapvető jelentőségű módszer. Segítségével: - jól elkülöníthetők a munkatársak munkavégzés során tanúsított erősségei és gyengeségei; - meghatározhatók a jövőbeni célok, egyéni fejlesztési irányok; - tervszerűen fejleszthetők a munkatársak kompetenciái. |
||
A teljesítmény értékelésével a szervezetek visszajelzést kaphatnak munkatársaik teljesítményéről, teljesítési képességeiről, és egyben a munkatársak is megismerhetik, hogy milyen módon érik el eredményeiket. A visszajelzés egyben egy tanulási folyamat is, amikor a vezető részletesen elemezheti a sikerre vezető megoldásokat.
A teljesítményértékelési rendszer magába foglalja a teljesítmény értékelésére vonatkozó vállalati stratégiát, irányelveket és eljárásokat, tevékenységet, valamint a rendszert támogató forrásokat egyaránt. Az értékelések időzítése és gyakorisága, az értékelő személyének megválasztása, a mérési eljárások, az értékelések rögzítésének módszerei, az információ tárolása és megosztása mind e rendszer különböző aspektusait képviselik.
A JobArena Kft. vállalja teljesítményértékelési rendszerek kidolgozását, bevezetését, után-követését, a szükséges korrekciók elvégzését, továbbá a teljesítményértékelési kultúra meghonosítását megbízóink vállalatainál. |
![]() |